Halva lovet + praktiken

”Uppdaterar ikväll” jorå, vi ser ju hur det gick med den saken. 9 dagar sen jag skrev sist, har inte orkat faktiskt haha. I onsdags när jag kom från Luleå med Josse hade jag inget internet förrän i fredags. Efter det har jag inte haft lust eller tid till att skriva. Nåja, en dag för dag beskrivning av mitt lov och praktiken för den som är intresserad, kan jag slänga in nu innan jag hoppar in i duschen.

 

I onsdags var jag somsagt med Josse i Luleå. Hade egentligen inte tänkt köpa något, men jag hittade en sååå fin bandeau för TRETTIOÅTTA kr!!!!! Efter Luleå for vi till Töre och jag och josse åt gott, sålde fika, promenerade osv.

 

I torsdags for jag, Josse och Wilhelmina till Kalix mitt under dagen eftersom deras mamma och Willo skulle klippa sig. Jag och Josse strosade omkring överallt undertiden. Sedan for vi till stallet och var där i några timmar innan vi for till Töre igen. Jag var med Josse ett tag innan jag for och sov hos pappa. Dock fick jag sitta ute och vänta på honom 1,5h eftersom jag inte insåg att jag satt på nyckeln hela tiden :):):):)

 

I fredags vaknade jag vid 7, men steg inte upp förrän vid 11. Liam kom och var med mig några timmar innan jag, Isak och pappa for till Kalix för att handla och äta. Egentligen skulle jag på valhall den kvällen, blev dock ändrade planer, så jag fick skjuts till Nyborg och spenderade natten med Albin.

 

I lördags for jag och Albin till Töre igen och sov här. Vi gjorde inget speciellt, promenerade till Shell mellan 8/9 och köpte lite gotta innan vi promenerade tillbaka. 

 

I söndags var vi i Töre hela dagen och slöade innan Albins mamma kom och hämtade oss vid klockan 6. Efter det minns jag inte vad vi gjorde, men eftersom jag somnar hur tidigt som helst, så antar jag att vi inte gjorde speciellt mycket innan jag somnade haha.

 

I måndags var min första praodag. Jag började klockan 10 och bussen som gick var framme klockan 8, så jag orkade inte sitta ensam och vänta i två timmar på att börja. Därför var jag väldigt hurtig och promenerade, med en tung väska på axeln, enda från Nyborg till Interflora. Den ni, aldrig, aldrig mer. Efter praoen for jag och Albin till Töre och sov där. Jag hade jätteont i benen, så snällisen tog hand om mig hela kvällen. Vi gjorde myspys med middag osv.

 

I tisdags hämtade Josses mamma mig runt halv 9. Åkte med henne till praoen och var där till ett tag efter tre. Sedan åkte jag till Nyborg och sov där. 

 

I onsdags började jag klockan 8, så jag åkte med Albin och hans pappa på morgonen. Slutade 2 och var med Josse efter det. Vi köpte kladdkaka på coop och satt och åt den medan vi väntade på hennes buss som gick kvart i 3. Efter det promenerade jag till skolan och satt där och väntade ett tag i brist på annat. När jag kom hem till Nyborg låg min lillabbis med nästan 40°C i feber. Låg bara och tog det lugnt med honom innan vi båda somnade.

 

I torsdags och idag blev det ingen prao för mig. Albin smittade ner mig så jag mådde dåligt igår och med det fick jag ont i lederna igen.. Då kände jag att det inte var speciellt bra att fara på interflora eftersom jag satt ner cirka 25-30 minuter/ dag.

 

Nu mina kära vänner ska jag hoppa in i duschen och invänta Josefina som kommer om cirkus 20 minuter. Om någon läst så här långt, pusssaaar. Just nu bloggar jag med mobilinternet, så ni får se bilder på bandeaun när jag har vanligt internet som klarar av att ladda upp bilder. + att någon ville se jackan, jeansen och linnet jag köpte förra veckan, så vi tar det om någon dag istället.